Tuesday, March 12, 2013

Seni Logam Raymond Morales

k j
Pada tahun 1982, Raymond Morales mencipta 5000-meter persegi, muzium terbuka untuk menempatkan kerja-kerja logam, yang menggambarkan nyata dan cacat orang-orang yang terlibat dalam seks dan keganasan yang rosak akhlak.
Morales dilahirkan pada tahun 1926 dan telah dilatih sebagai tukang besi di bandar Port de Bouc. Sepanjang kerjayanya, beliau mengekalkan hobi kimpalan dan menjalin ukiran pelik daripada besi, beberapa sebesar 13 kaki tinggi. Akhirnya pada tahun 1982, antara rumah Port de Bouc dan bandar Fos, dia mencipta alasan pameran sendiri untuk memaparkan karya-karya beliau pelik.
Bertempat di sebalik dinding mendahului dengan wajah besi ciptaan sendiri, koleksi Morales berkembang kepada 700 ukiran sepanjang hidupnya. Ukiran Ramai yang sangat dinamik, dan kebanyakan angka dia mencipta bogel dan terlibat dalam aktiviti keganasan seksual, atau kedua-duanya pada masa yang sama. Hasil kerja beliau telah dinobatkan sebagai usaha yang mendalam ke dalam sculpting surrealist, dan koleksi mengancam seni eksploitasi.
Hasil kerja beliau adalah tersedia kepada orang awam sehingga tahun 2007, apabila dia menjadi terlalu lama untuk mengekalkan ukiran beliau. Beliau meninggal dunia pada tahun 2008, meninggalkan masterworks beliau. Walaupun taman tidak dibuka kepada orang awam, ukiran dapat dilihat dari belakang dinding yang mengelilingi taman.


No comments:

Post a Comment