Wednesday, February 27, 2013

TELUR PENYU MELAKA...dari pemancing tegar( nelayan :)

TELUR  PENYU MELAKA

Rezeki kaki pancing..........dari bapa saudara
TEMPAT 1MALAYSIA klebang
di ceritakan dari isteri
sedang bapa saudara asyik memancing terdengar kesas kesus di daratan
NAH..... PENYU......tepi kereta dia penyu korek lubang...
bergegas tadah baldi....ambil sebahagian dari jumlah telur yg keluar dari penyu tadi
hasilnya ...aku dapat la merasa sikit....cara  nak masak just rebus je 15minit pastu hirup..best lemak berkrim...pasal hukum makan telur pnyu ni dah siap dalam dada...kompom halal..
bab pupus.aku rasa mungkin??tp cuma sebahagian yg di ambil so harap2 x pupus sbb ada pihak yg giat membiak dan menjaga spisis ni....(jabatan hidupan laut kuala sungai baru)


 ada 11 biji  kat sini....10 biji aku rebus 1 biji aku goreng..hahaha nak try apa jadi dan rasanya bila di goreng......telur penyu memang sedap.......sbb aku jenis x memilah makan...(cuma batu ngan kayu je aku x makan ni ayat biasa org guna ).......tp aku kayu ngan batu pun aku sebat........baru boleh di katakan x memilih makan...janji halal



No comments:

Post a Comment